Dag 65 tm 72

2 juli 2023 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Maandag 12 juni

Vandaag waren we nog een dagje vrij en zijn we weer verder gegaan waar we de afgelopen dagen mee bezig waren. In de middag ben ik nog bij een vriend langs geweest die 3 weken geleden ook bestolen is in hetzelfde gebied. Bij Cupecoy Beach hebben we even wat gedronken bij een barretje en gepraat over de situatie. In de avond zijn Lotte en ik gaan sporten, ook wel weer even fijn iets normaals doen, zoals het hoort.

Dinsdag 13 juni

De wekker ging weer vroeg want we hadden stage. De kinderen hadden me gemist en onze collega's waren erg lief en betrokken. Ik heb vandaag mijn eerste les voor mijn vakprofiel uitgevoerd en de kinderen waren erg enthousiast. We maakten ons eigen fantasiemonster. Om 7 uur stond ik weer op de dansvloer met wat bekende van salsa. We hadden allemaal 2 lessen en wat een ingewikkelde draaien hebben we geleerd, mijn hoofd spint er nog van. Ik mocht zelfs nog mee dansen in de grote cirkel waar je om de paar passen van danspartner wisselt. Erg ingewikkeld ook, maar weer een mooie nieuwe les. Later haalde ik Stephanie en Lotte op en er waren meer Nederlanders dan ooit bij soggy. Rond 12 uur gingen we weg, niks voor ons maar we hebben een stagedag geruild dus we moesten de volgende dag vroeg op.

Woensdag 14 juni

Vandaag hadden we weer stage. Ik ben de hele dag voor school bezig geweest en heb ondertussen nog een tweede les uitgevoerd voor mijn vakprofiel. In de middag zijn we teruggegaan naar het politiebureau. Hier hebben we een Nederlandse politieagent gesproken waar we ondertussen nauw contact mee hebben, eindelijk. Ook heb ik een camera ontdekt op een lantarenpaal waar we beroofd zijn, waar de politie nu naar gaat kijken. S'avonds ben ik weer lekker gaan sporten met Lotte en hierna moesten we vroeg naar bed.

Donderdag 15 juni

02.15 ging de wekker, we hebben een presentatie om 02.45. Het ging goed en we kregen veel positieve feedback. Gelukkig mochten we na onze presentatie weer gaan slapen, erg lief. Rond half 1 werd ik weer wakker na een paar keer door de warmte wakker te zijn geweest. Samen met Lotte heb ik ergens geluncht en hebben we boodschappen gedaan. Toen we thuis waren ben ik nog bezig geweest met school. We hebben voor de verandering weer eens buiten gegeten. Ook hebben we een boottocht geboekt met 23 andere Nederlanders voor het afscheid van vrienden van ons. Deze aankomende 2 weken gaat bijna iedereen naar huis, super jammer. Na wat chillen ben ik boven op mijn kamer nog lekker bezig geweest met school. Rond 10 uur stapte ik in de auto om wat vrienden te ontmoeten bij Nowhere special. Half 1 lag ik weer lekker in bed. Morgen weer verder met school pfff. Zijn nu al een week niet meer naar het strand geweest, op een eiland met 37 stranden.. kun je nagaan. Voor mijn gevoel ben ik mijn kleurtje alweer aan het verliezen, maargoed op een gegeven moment zie je het zelf ook niet meer.

Vrijdag 16 juni

Vandaag ben ik de hele dag voor school bezig geweest + een aantal dutjes omdat ik helemaal gek wordt van school. Na 5 dagen tijd kregen we weer een sein van bereik van de gestolen telefoon. De dieven zijn de hele avond bezig geweest om de telefoon te kraken, super dom om dat echt de hele avond te doen op dezelfde plek, maargoed. We zijn er dus nu al een week zeker van waar ze verblijven, in de ghetto achter de hoofdstad, maar het probleem is dat er in 1 loods wel 8 huizen gebouwd kunnen zijn. Een inval is dus niet zomaar te doen. Zouden ze een inval doen dan wordt wel je huis helemaal kort en klein gemaakt van binnen en terecht! Helaas weten ze dus nog niet wie het precies zijn en is het ook geen mogelijkheid om eeuwig door de wijk te rijden want dan worden ze suspicious. Als we na 10pm niks meer zouden horen zou er geen inval komen, helaas niks meer gehoord. S'avonds zijn we dan éindelijk naar Dutch Blond gegaan. Er was eindelijk een karaoke avond georganiseerd en heel Nederland was natuurlijk weer uitgerukt om erbij te zijn. We hebben wat ouwe nummers uit de kast getrokken en maakte er een feestje van. We wilden eerst nog naar Moonbar, maar waren toch erg moe. Onze nieuwe vaste taxichauffeur Rudy, bekommerde zich erg om ons. Hij zorgde dat hij zeker wist dat we veilig in de taxi zaten en belde zelfs nog op om van ons te horen dat we bij de andere taxichauffeur waren aangekomen. Super lief dat mensen zo om je kunnen geven, zelfs de taxichauffeur. Om 2 uur lagen we lekker in bed na een heerlijke gezellige avond.

Zaterdag 17 juni

Ik heb lekker uitgeslapen en mijn portfolioverslag afgemaakt. Maandag heb ik mijn presentatie voor mensen uit Nederland, best spannend. Eind middag hebben we Wouter opgehaald uit Philipsburg want we gaan lekker bbq'en samen. Wouter is voor het laatst vandaag en echt ons maatje (kleine broertje) geworden. Hierna zijn we boodschappen gaan doen en naar huis gereden. We hebben heerlijk gebbqt en daarna lekker prosecco gedronken. Deze had Wouter gekregen op zijn verjaardag van zijn moeder en bewaard voor een goed moment, we voelden ons vereerd. We hebben spelletjes gespeeld en daarna nog heerlijk buiten gezeten totdat de regen dit verstoorde. Gisteren hadden we al een fotolijstje gegeven met een foto van ons 4e erin en vandaag hadden we nog een abc'tje (om hem af te kraken natuurlijk, het blijft onze klein broertje). Het was een heerlijke avond en leuk dat we het met zijn 4e konden afsluiten. Nadat we hem uitgezwaaid hadden hebben we nog even na gepraat en zijn we ook lekker naar bed gegaan.

Zondag 18 juni

Heerlijk weer uitgeslapen. Ik begon de dag lekker rustig en ging daarna met Stephanie boodschappen doen. Lotte was samen met Kelly van de stijlste ziplijn van de wereld afgegaan, tja een verschil moet er wezen. Hierna zijn Lotte en ik even naar de Franse kant gereden om wat dingen te regelen voor de bankpassen. Half gelukt, half niet gelukt maar we zijn weer een stapje verder. Rond 3 uur ben ik nog even naar Karakter gegaan. Even weer voelen wat het strand ookalweer precies inhoud🤪 . Het water was heerlijk zacht en warm en ik kwam natuurlijk nog wat bekenden tegen waar ik even mee gekletst heb. Verder ben ik even lekker tot mezelf gekomen door buiten de stranddrukte te gaan liggen zonnen. Om 5 uur ging ik weer naar huis waarna we een heerlijk orzo gerecht aten. Na even gechillt te hebben zijn we gezamenlijk bezig gegaan met ons gezamenlijke stuk voor het verslag. Om 10pm waren we er klaar mee. Was ophangen, brood maken en naar bed want morgen gaat de wekker weer om....

Maandag 19 juni

Juist om 6am ging die vreselijke wekker weer. Gelukkig hierna nog maar 2 keer voor stage want dit is alweer onze laatste stageweek. Ik ga de kinderen wel erg missen maar dat vroeger opstaan, omg, no! Om 1pm had ik mijn profileringsgesprek en die heb ik gehaald! Super fijn, weer een stapje dichterbij mijn diploma! Ondertussen is er een storm op komst die zich kan veranderen in een orkaan. Alsof we niet al genoeg ellende hebben meegemaakt. Wanneer komt er goede karma? We hebben tenslotte al mensen hun leven gered en inbrekers ontdekt bij het zwembad en zijn beroofd. Ik zou het heel erg vinden als ons avontuur hier zou stoppen, vooral omdat we de laatste week bijna niks hebben kunnen doen door school en door al het gedoe rond de beroving. We hebben nog heel veel dingen op de planning staan omdat er bijna visite komt. Hopelijk valt alles mee of draait de storm om, zodat het mooie Sint Maarten niet weer getroffen wordt, vooral voor de mensen die hier wonen zou ik dat heel erg vinden, maar ook voor mijzelf. Niet dat ik nog niet veel gedaan en gezien heb, ik heb een hele mooie tijd hier. Alleen de vrijheid van geen stage is nu ondertussen al 8 weken geleden. We zullen het zien! Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs mij🌸

1. Oma:
    5 juli 2023
    Wat een verhaal zeg. Jullie maken heel wat mee wanneer komt Patrik
    Heb een fijne tijd met je liefde liefs van oma
  2. Iris:
    8 juli 2023
    Hoi oma. Patrick is er nu precies een week!!