Dag 57 tm 64

26 juni 2023 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Zondag 4 juni

We hebben heerlijk uitgeslapen en hierna ben ik voor school bezig geweest. In de middag zijn Stephanie Cato en ik naar Mullet bay Beach gegaan en later joinde Lotte ons nog. Ook hier kwamen we natuurlijk weer bekenden tegen. Stephanie en ik waren deze middag gefocust om schildpadden te vinden. We zijn best ver de zee opgegaan langs de rotsen om ze te vinden. Tevergeefs hebben we niks anders gevonden dan leuke visjes.

Maandag 5 juni

Vandaag hadden we weer stage en ik leerde de leerlingen de letter ee. We maakte een werkje van een eend en hebben geleerd over vuur. Lotte was deze dag thuis dus die haalde ons om 3 uur op om naar huis te gaan. Lotte had op de heenweg eindelijk een aap gespot dus we gingen op avontuur en ja hoor! Langs de weg zagen we 2 apen, een grote en een kleine. Heel erg leuk om ze eindelijk eens te zien. 'S avonds hebben we weer gesport en zijn daarna lekker gaan slapen. Nouja van dat slapen kwam niet veel.. ik zag een mini kakkerlak op mijn kamer en ik kon natuurlijk de hele nacht weer niet slapen.

Dinsdag 6 juni

We gingen wat vroeger weg om te kijken of we nog een keer een aap konden spotten. Ja! Daar was die weer, de aap ging helemaal poseren om op de film te komen. Wat een grappig beest. Hierna zijn we doorgereden naar stage. Om 3 uur gingen we weer naar huis. Om 7 uur was het weer zo ver samen met Cato en Stephanie ben ik naar salsales gegaan. Om 8 uur mocht ik meedoen met de volgende groep, hier heb ik al wat vervolgstappen geleerd die volgde op de stappen die in de eerste les te leren waren. Later die avond kwamen Stephanie en Lotte weer terug dus waren we weer compleet. Rond 1uur ben ik met Stephanie naar huis gegaan.

Woensdag 7 juni

De schrik van m'n leven weer, 2 grote dode kakkerlakken naast de koelkast, 1 aan de de ene kant en de ander aan de andere kant. Misselijk werd ik ervan. Het plan, morgen vroeg het hele huis weer sprayen. Om 2 uur hadden we les en kwamen we erachter dat we nog heeeel erg veel moesten doen. We waren uitgenodigd voor een strandfeestje maar dat werd hem helaas niet. We waren verder de hele dag thuis gebleven om aan school te werken dus veel bijzonders kan ik er verder niet over vertellen. In de avond hebben Lotte en ik nog wel even gesport.

Donderdag 8 juni

Bahbah nog vroeger op als anders rond 06.15 hebben we het hele huis gesprayed met kakkerlakspray. Hierna gingen we weer naar stage. Vandaag waren de kinderen onrustig pff ik probeerde nog een leuk spel te doen over de geleerde informatie van de afgelopen lessen maar uiteindelijke heb ik 7 kinderen uit de les moeten verwijderen, helaas. Tussen de lessen door ben ik bezig geweest voor school. Na stage heb ik mijn nagels laten doen in de salon. Ik was toen ik thuis was er zo klaar mee dat elke dag aan school dat ik in de avond nog even met Cato naar Nowhere Special ben gegaan. Het was gezellig en op dat moment dat er nog meer bekenden kwamen moesten we helaas alweer naar huis toe want er staat een hike op het programma om 04.00...

Vrijdag 9 juni

Een dag die totaal 360° anders liep dan verwacht.

Om 04.00 ging de wekker we gaan naar Pic Paradise om de zonsopgang te zien. We reden naar Marigot en moesten helemaal naar boven rijden. Na een hele korte wandeling waren we er al.. veel te vroeg natuurlijk, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben mooie foto's gemaakt van het uitzicht en natuurlijk nog wat foto's van onszelf met het uitzicht. Het was heel erg mooi om de zonnestralen door de wolken te zien komen. Er hing sinds we boven waren een hele vervelende zwavelgeur in de lucht waar ik mij de hele dag aan gestoord heb. Nadat de zon eindelijk achter de wolken vandaan kwam zijn we naar de stad gereden om lekker te lunchen bij onze favoriete bakker. Toen we de berg afreden hebben we nog verschillende apen gezien zelfs 1 hele grote echt super leuk! We voelde ons Freek Vonk. Na ons ontbijt hebben we Cato afgezet en ben ik al die stinkgeur uit mijn haar gaan wassen, wat er natuurlijk niet uitging. In de middag brachten we Lotte naar stage want die had met haar klas een zeil uitreiking. Stephanie en ik gingen naar het strand tegenover, Kim Sha Beach. Cato kwam ook en zo konden we deze middag heerlijk verbranden in de veel te hete zon. Na 2 uurtjes kwam Lotte ook en kon ze meedoen met de verbranding. Hierna zijn we bij een lokaal tentje langs de weg wat kleins gaan eten. Nadat we Cato weer afgezet hadden zijn we ons gaan omkleden thuis en hebben we der weer opgehaald om voor de laatste keer te gaan dineren bij de lekkere sushitent. Het is namelijk Cato haar laatste dag. We hebben weer heerlijk gegeten, wat een mega lekkere sushi. Nadat we uitgegeten waren zijn we met zijn alle naar ons huis gegaan om ons klaar te maken voor de laatste uitgaansavond met Cato. Rond half 10 werden we opgehaald door Rudy de taxichauffeur en werden we gedropt bij Maho beach. We hadden eigen drank mee en een boxje en zijn heerlijk ons eigen feestje gaan bouwen tot een uur of 12 toen ging alles mis...

Zaterdag 10 juni

Ik wil er geen uitgebreid verhaal van maken hoe en wat er precies is gebeurd ect. omdat het iets persoonlijks is van ons 4e maar we zijn beroofd op weg naar Moonbar. Helaas hebben ze al mijn spullen, letterlijk alles meegenomen. Of nouja ik heb het afgegeven want zomaar spullen uit mijn tas halen durfde ik niet. Stephanie moest haar telefoon afgeven. Gelukkig zijn Cato en Lotte ontkomen en hebben zij kunnen wegrennen. Vanaf hier ging alles heel snel en de beroving heeft voor mijn gevoel maar 30 seconde geduurt.

Hier een korte opsomming wat er verder gebeurd is deze dag.

- laptops thuis opgehaald

- politiebureau gezeten van 02.15 tot 06.30

- telefoonmelding op de laptop, om 06.30 teruggegaan politiebureau Simpson bay, doorgestuurd naar politiebureau in Philipsburg om 08.30 thuis

- slapen 08.30-11.30

- Philipsburg nieuwe telefoon gehaald voor mij

- 13.30 Cato uitzwaaien op het vliegveld.

- Philipsburg nieuwe telefoon gehaald voor Stephanie.

- uurtje thuis, nieuwe melding, terug naar het politiebureau in Simpson bay, doorgestuurd naar Philipsburg. Al met al ook weer 2 uur verder.

- nieuw slot gehaald voor het huis.

- uurtje thuis, weer nieuwe melding, 911 gebeld gelijk doorgestuurd naar Philipsburg weer 2 uur verder.

- 11.00pm weer thuis (23.00)eindelijk slapen.

- hele dag niks gegeten.

- al 36 uur wakker min het middagdutje 33 uur.

We worden goed geholpen door iedereen hier op het eiland en in Nederland. Iedereen is super lief en meedenkend en iedereen wilt ons helpen. Onze pasjes zijn geblokkeerd en we zijn 24/7 alles aan het uitschakelen/doorlezen/wijzigen/bellen/instellen om alles maar te regelen. Het belangrijkste is, is dat iedereen ongedeerd is gebleven. Helaas zijn we nog niks verder gekomen en heel eerlijk had ik dit ook niet verwacht.

Zondag 11 juni

Vandaag kwam Kelly, onze collega even langs om met ons te praten, super lief. Verder zijn we bezig geweest met school en andere dingen regelen.

Vervolg updates over de beroving in de volgende blog!

Liefs mij🌸

1. Anita:
    26 juni 2023
    Gwlukkig allemaal lichamelijk ongedeerd.
    En hopelijk nog een paar onvergetijlijke weken met je lief
  2. Iris:
    27 juni 2023
    11 dagen haha maar komt goed!
    Jaa alles goed!