Dag 73 tm 79

8 juli 2023 - Simpson Bay, Sint Maarten

Dinsdag 20 juni

Vandaag hadden we weer stage, de ena laatste keer alweer. Na stage zijn we naar het politiebureau geweest in Philipsburg om met een Nederlandse politieagent te spreken over hoe het nu met ons gaat ect. Bleek dat we allemaal een connectie hadden met deze man, echt te toevallig. Eindstand hebben we eigenlijk meer over koetjes en kalfjes gepraat dan over de beroving en het was eigenlijk super gezellig. S'avonds hebben we spaghetti gemaakt en zijn Stephanie en ik om kwart voor 7 naar soggy gegaan voor een danslesje. Na de eerste dansles bleef ik nog voor de tweede les en ging Stephanie naar huis. Rond kwart over 9 kwam Lotte en hebben we een paar uurtjes aan de bar gezeten, het regende ontzettend hard.

Woensdag 21 juni

Ik moest vroeg op want Stephanie moest naar stage en Lotte zou een gesprek hebben met haar nieuwe werk. Daarna zijn Lotte en ik naar de Franse kant gereden om wat dingen te regelen met de bank maar ze deden moeilijk. Weer geen nieuwe pas kunnen aanvragen dus. Hierna bracht ik Lotte we naar een werkcafe en ging ik thuis aan de slag. Een soort van.. natuurlijk geen zin in school, maar toch wat kunnen doen. Rond half 5 haalde ik de meiden op en om half 6 bracht ik ze weg naar de nagelsalon. Ik ben ondertussen een taxibedrijf geworden. Om 7 uur moest ik weer sporten wat ook weer lekker zwaar was. Na het sporten heb ik nog wat voor school kunnen doen en ging daarna naar bed.

Donderdag 22 juni

Vandaag is het dan de laatste keer dat we verplicht vroeg op moeten. Halleluja. De stagedag verliep gewoon zoals normaal en heb kunnen trakteren. Maandag is ons afscheid op school tijdens de talentenjacht waar we uitgenodigd zijn. Dit was onze laatste stagedag voor altijd, hoe bizar. Na het eten hebben we nog een gezamenlijk stuk afgeschreven voor ons verslag en daarna zijn we nog even naaar nowhere special gegaan, wat natuurlijk weer erg gezellig was. Hier namen we afscheid van onze lieve vriendin Shirley die we zeker nog eens gaan bezoeken, ze woont dicht bij ons in de buurt binnenkort. Rond 12 gingen we lekker naar bed.

Vrijdag 23 juni

Vandaag gingen de meiden nog voor de laatste keer naar het werkcafe. Ik heb lekker weer niks gedaan en eind middag mijn kamer schoongemaakt en stofgezogen en leeggehaald. Lotte en ik ruilen van kamer op haar verzoek zodat het handiger is voor als Patrick zometeen komt. Deze slaapkamer heeft namelijk een badkamer. Hij komt al over een week!! We hebben het balkon leeggehaald voor de storm Bret, voor de zekerheid. Om half 7 hadden we afgesproken Om pizza te eten bij de lekkerste pizzeria van sint maarten aan de Nederlandse kant met audrey. Zij is onze stagebegeleider van de stageschool. Het was zoals altijd met haar super gezellig. Later die avond zijn Lotte en ik geruild van kamer, we wilde nog uit maar na her herinrichten van onze slaapkamers waren we best gaar en zijn we gaan slapen. Ohja, de storm was totaal langs ons gegaan onder het eiland door. 198km verderop, totaal geen zorgen dus en het balkon leeggehaald voor niks.

Zaterdag 24 juni

Storm Cindy komt er aan, deze storm gaat over ons heen waardoor het nog wel eens heel erg warm kan gaan worden eens deze dagen. Gelukkig weer niks om ons zorgen over te maken. Dion en Mike hadden hun gender reveal en ik kon er gelukkig bij zijn via de telefoon. Het wordt een nieuw vriendinnetje, zo leukk. Daarna zijn we boodschappen gaan doen, we zouden eigenlijk een boottocht hebben vandaag maar die ging niet door, door de hoge golven (die er achteraf niet waren). We haalden spul voor de bbq en wat drank. Om half 3 waren we bij de poolparty. Deze mensen wonen in een wijk waar ze bij het huis een gemeenschappelijk zwembad krijgen voor de hele straat. Super locatie dus. We waren met 24 mensen en de sfeer zat er goed in. Er was zoveel eten en drank dat de helft weer mee naar huis kon. We hebben lekker gezwommen tot een uur of 8 en zijn half 9 weggebracht door de taxi naar huis. Hier kleden we ons om en om 9 uur gingen we weer op pad. Dit was de eerste keer dat we weer in maho uitgingen maar het deed mij persoonlijk vrij weinig. We hadden ondertussen weer honger dus we gingen zitten bij 3 amigos. Hier heb ik lekker een schaal nachos besteld en een passievrucht daiquirine. Na 2 uurtjes zijn we naar moonbar gegaan en wat was het in het begin saai daar. Na 1,5 uur werd het drukker en we ontmoette nog wat mensen van hier en Anguilla. Toevallig kende 1 van deze mensen echt de helft van de mensen met wie we smiddags geweest waren, zo Toevallig weer. Om half 3 waren we thuis en ben ik letterlijk meteen in slaap gevallen.

Zondag 25 juni

Om 12 uur werd ik wakker, met m'n lenzen nog in, de lamp aan en in dezelfde outfit als de avond ervoor, ik zou bewijzen van zo weer door kunnen gaan. Om half 2 kwam Joyce, een vriendin van Stephanie de deur binnen lopen. Zij blijft totdat we weggaan bij ons in huis, gezellig! Om 3 uur zijn we naar Karakter gegaan tot een uurtje of half 6. Daarna hebben we lekker pizza besteld.

Maandag 26 juni

Vandaag gingen we toch nog een keer naar stage toe. Er was een talentenjacht georganiseerd dus dat konden we niet missen. Rond 8 uur waren we op stage en heb ik nog een foto kunnen maken met mijn klasje. Tenminste.. er waren er maar 15 van de 25 maar dat mocht de pret niet drukken. De talentenjacht was super leuk en uit elke groep waren er kinderen die deelnamen. Sommige kids hebben echt al veel talent. Er werd gedanst, geturnd, gezongen en grappen gemaakt. Na de talentenjacht nam groep 8 afscheid. Niet alleen van hun werd afscheid genomen maar ook van juf Kelly, juf Milou en ze stonden nog stil bij ons afscheid. Juf Sammy had met de kinderen nog een werkje voor me gemaakt en van Juf Samantha, de directrice kregen we een Sint Maarten tas en een speech. Een waardig afscheid. Om 12 uur waren we klaar en haalde we even wat lekkers te eten. Stephanie had haar resultaten van haar verslag binnen en ze is geslaagd🥳🥳. Joyce en Stephanie gingen samen het eiland bekijken. Lotte en ik gingen naar Mullet bay beach. Hier kwamen we Alexander tegen, ook wel koning Alexander, de bedjesman. Een vriendelijke gast die Nederlands sprak en woonde in Rotterdam. Iedereen komt hier uit Rotterdam. Omdat Lotte en ik nog moesten sporten aten we lekker bij het strand. Ik had een veel te pittige pizza die overigens wel super lekker was. Je kan hier altijd je eten mee naar huis nemen als je het niet op krijgt dus dat deden we maar. Om 7 uur moesten we sporten, omdat Stephanie nog niet terug was met de auto wilde we met de bus. Er is altijd een bus, behalve nu. Na even bijgekletst te hebben met Leo (onze taxichauffeur die we nooit meer appen , maar wel elke dag naar elkaar zwaaien) zijn we maar gaan lopen. Het was nog licht dus dat ging prima we zouden alleen veel te laat komen. Gelukkig herkenden iemand van het sporten ons, dus die stopte en we konden met haar mee rijden, super lief. Na een zware training gingen we naar huis.

Liefs mij🌸

1. Cornelis: