Dag 49 tm 56

13 juni 2023 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Zaterdag 27 mei

Vandaag hadden we een poolparty bij loterie farm. Rond de middag gingen we er naartoe. Het was in het begin nog rustig maar later werd het al wat drukker. Iedereen danste, was mooi gekleed en had het naar zijn zin. We kwamen natuurlijk weer wat bekende tegen. Opeens hoorde we een hard gegil wat is er aan de hand? Er zwom een grote leguaan door het water.. kennelijk kunnen deze zwemmen. Later zwom hij weer door het water maar nu onder ons door. Het was bewolkt maar wel warm dus we zijn bijna de hele tijd lekker in het water geweest. Rond half 8 gingen we met de taxi naar huis. We gingen nog een vage veel kijken die Netflix aanprees en zijn daarna naar bed gegaan.

Zondag 28 mei

Vandaag gingen we naar maho beach om vliegtuigen te spotten ze vlogen super laag over wat erg gaaf was om mee te maken. Na een paar vliegtuigen gingen Lotte en Stephanie naar huis en bleef ik nog even met papa en mama en Cato om vliegtuigen te zien opstijgen. Het was echt super grappig want als de vliegtuigen opstarten waait alles weg en zo ook een meneer. Je werd letterlijk gezandstraald. Later nam ik afscheid van Cato en zijn papa, mama en ik verder gereden naar Baie Rouge Beach. Hier hebben we gesnorkeld en na een paar uur zijn we naar Davids Hole gegaan. Een verstopte berg achter een villawijk met daarin de een stukje zee. Heel erg mooi! Na hier wat foto's te hebben gemaakt zijn we teruggereden naar het resort waar papa en mama verblijven. Ik heb een rondleiding gehad en het uitzicht wat prachtig. Hierna ben ik thuis afgezet.

Maandag 29 mei

We hadden vandaag geen stage, we gingen er vanuit dat de school dicht zou zijn ivm tweede pinksterdag. Dus we besloten vandaag gewoon zelf op stage te gaan werken. 9am waren we op stage en hebben we een spel gemaakt voor een schoolopdracht. Om 2pm waren we alweer klaar en konden we naar huis. Eenmaal Lotte thuis afgezet te hebben konde Stephanie en ik stiekem zoeken naar een cadeau voor haar verjaardag. In de avond gingen we weer sporten.

Dinsdag 30 mei

Vandaag moesten we wel weer vroeg op voor stage. In de middag hebben we niet veel meer gedaan. 'S avonds ging ik weer naar salsa les. Het was super druk er waren wel 3 dansgroepen waardoor we een beetje aan ons lot werden overgelaten. Ik heb nog wel een nieuwe draai geleerd iets met 'complicado' en 'cococola' dat laatste is een snelle draai. Ook werd mij gevraagd om de les de week erop mee te doen met de gevorderde groep, super leuk! Papa en mama hadden ook salsales gevolgd. Om half 9 haalde ik Lotte met Cato op, Stephanie was helaas ziek. Daarna meete ik papa en mama weer en hebben we lekker gekletst over hun uitstapje op Saba. Ook heb ik wat vrienden kunnen voorstellen aan ze. We hebben heerlijk gedanst en om 12 uur was Lotte dan eindelijk 24 jaar.

Woensdag 31 mei

Lotte is jarig! De dj riep haar naam door de microfoon, we hebben gezongen en gedanst. Het was een heerlijk feestje. Rond half 3 zijn we naar huis gegaan. Stephanie was zo lief om het huis te versieren. Na een nachtje slapen was het tijd voor de eerste cadeautjes. Daarna reden we door naar Marigot om lekker getrakteerd te worden op een lunch. Nog even zijn we thuis geweest en nu was het echt tijd om de grote verassing die we geregeld hadden te onthullen. Geblinddoekt reden we naar Maho om Lotte af te zetten voor een massagesalon. Lotte heeft het de hele vakantie er al over om gemasseerd te worden dus een beter cadeau konden we niet bedenken. Ze was super verrast. Ondertussen dronken wij bij het restaurantje ernaast wat terwijl Lotte lekker werd gemasseerd. Toen Lotte klaar was hadden we nog een uurtje de tijd om ons klaar te maken voor het diner. We gingen dineren bij ons vaste strandje Karakter en we waren, op 1 iemand na, helemaal alleen, VIP. Na het diner waren we helemaal gaar dus zijn we lekker gaan bankhangen.

Donderdag 1 juni

Het is gewoon al juni, wat vliegt de tijd. Vandaag hadden we weer stage. In de middag kwamen mijn ouders langs om de school en kinderen te zien. De kids waren zo enthousiast en kwamen allemaal knuffelen. Papa en mama hadden nog een cadeau meegenomen voor de klas. Een vloerpuzzel van het alfabet. Super leuk! Hierna heb ik ze nog een rondleiding gegeven en hebben we wat gepraat met collega's. Na stage zijn we naar Karakter gegaan en hebben we heerlijk gezwommen in de mega hoge golven. In de avond hebben we gegeten bij Skip Jacks, met mega verse vis. Mama had een kreeft uitgekozen die zij ging eten. Kennelijk klapperen kreeften heel hard met hun staart als ze opgepakt worden. Het wad een heerlijke laatste avond samen.

Vrijdag 2 juni

Om 07.15 bracht ik Stephanie en Lotte naar stage, zij zouden helpen met de sportdag. Om half 9 had ik afgesproken bij het resort van papa en mama om samen met hun te gaan ontbijten. Het was een heel groot buffet met koude en warme gerechten... ze hadden zelfs nachos. Hierna hebben er de koffers gehaald en zijn we de auto gaan aftanken en wegbrengen. We waren veel te vroeg op het vliegveld en omdat er niet echt een leuk restaurantje zit ben ik na driekwartier richting huis gegaan. Het was toch wel weer moeilijk om afscheid te nemen. Om 2 uur heb ik Lotte en Stephanie opgehaald van stage en zijn we bij Karakter het vliegtuig gaan uitzwaaien. Hierna hebben we nog lekker op het strand gelegen. We hadden zin in sushi dus zijn in Maho gaan eten. Het was echt mega lekker!! In de avond zijn we naar Moonbar gegaan met Cato. Het was niet druk maar wel heel gezellig.

Zaterdag 3 juni

Het is weer tijd voor Elev8!! Het lijkt nog maar een week geleden maar het is toch echt zo. We maakten ons op en samen met Kelly (collega van school) zijn we richting Elev8 gegaan. Wouter wachtte ons hier op en onze club was weer compleet. We kwamen natuurlijk weer veel bekende tegen en het was een speciale editie want Elev8 bestond 2 jaar. Een pinata met lolly's werd kapot geslagen en een paar dagen later hoorde ik zelfs nog dat de special price een stick vol mdma was, wat een gekke bedoeling. Deze editie van Elev8 voelde wel anders, misschien dat ik weer hoge verwachtingen had na de eerste keer. Ook was ik best nuchter de hele avond maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Met zijn 5e zijn we naar de Mac gegaan en iedereen was best moe dus zijn we richting huis gegaan. Het was weer een heerlijke avond.

Liefs mij 🌸

1. Cornelis:
    13 juni 2023
    Super mooi verhaal weer
  2. Anita:
    14 juni 2023
    Hoi, ik lees het nu pas.
    Wist niet dat je samen ons vliegtuig hebt uitgezwaaid. Was wel bijzonder.
    Mooi verhaal.
    Ik was ook nog graag naar moonbar geweest.
    Toch nog maar een keer terug?😍
  3. Iris:
    16 juni 2023
    Jaaa moeten dan maar nog een keer gaan hé? Ik had een filmpje gestuurd!
  4. Anita:
    16 juni 2023
    Ja heb dat filmpje gezien, masr dacht dat jij daar alleen was
  5. Iris:
    Neee hihi
  6. Maaike Weevers:
    17 juni 2023
    De volgende keer ga ik ook mee!
  7. Iris:
    Gezellig!!!