Dag 20 tm 25

9 mei 2023 - Cole Bay, Nederlandse Antillen

Vrijdag 28 april

Na wat uur slapen waren we weer op stap. We wilde naar een nieuw strand dus op avontuur. Dit leidde ons helemaal de andere kant op richting moonbar maar dan nog een stukje verder. Het strand was nergens te vinden dus zijn we het dichtstbijzijnde resort ingelopen om hulp te vragen. Ja een strand kan je het niet perse noemen maar je mag een kijkje nemen, zei de mevrouw achter de receptie. Zo gezegd, zo gedaan en inderdaad.. dit was niet echt een strand. Niet dat het niet prachtig was, het leek wel alsof we een onbekend stukje strand gevonden hadden zo mooi was het. Ruimte om te liggen was er niet dus waren we teruggelopen naar de bloedhete auto en zijn we naar mulletbay beach gegaan, hier waren we ook nog nooit geweest. Het was ook een prachtig strand met mooie rotsen aan de zijkant waar het water keihard tegenaan sloeg. In het vliegtuig naar Sint Maarten toe zijn we een introductie filmpje tegen gekomen over Sint Maarten. Hier werd het restaurant The original fatboy Jimmy aangeprezen. Een basic restaurantje waar je ontiegelijk goed kan eten voor bijna niks. In de avond hebben we lekker een film gekeken.

Zaterdag 29 april

We hadden voor vandaag grootse plannen. We wilden eens wat anders doen dan de hele dag naar het strand en besloten fort Amsterdam te gaan bezoeken. Via een resort kon je doorlopen naar een historische monument. Het fort is bezet geweest door Nederland, Spanje, Frankrijk en Engeland. Hier waren nog oude ruïnes van over. Helaas werd Lotte tijdens haar 'fotoshoot' geprikt door een Jackspania, een wespensoort. We wilden eigenlijk nog naar Parrot Ville maar we gingen eerst opzoek naar een apotheek. Natuurlijk was er nergens een apotheek te bekennen waardoor we veel tijd verloren hadden. Na vele rondjes rijden en drukte op de weg (er waren weer 2 cruises) zijn we op de terugweg maar langs de DA gegaan. Omdat we toch nog wel wat wilde doen zijn we nog even gaan zwemmen vij Indigo bay Beach. Stephanie voelde zich niet zo lekker dus besloten Lotte en ik in de avond samen op pad te gaan. Ons plan was om naar Mykonos te gaan, een nachtclub. Deze zou pas rond 22.00 open gaan dus besloten we wat te gaan drinken bij rooftop bar Mimosa. Het zag er prachtig uit en later gaven ze een whiteparty (daar hadden wij ons niet op gekleed) dus hup, naar Mykonos. Het probleem was alleen dat we Mykonos niet hadden opgezocht op Googlemaps en onze offline maps herkende deze plek niet. Achteraf kwamen we erachter dat we rechts hadden moeten gaan i.p.v. links en we reden dus helemaal weer weg van Mykonos af. Op straat was het mega rustig bij ons in de buurt. Er reden geen autos en niemand was te vinden op straat .. balen.. en de eettentjes waren ook allemaal dicht. Wat saai .. rond 00.00 waren we thuis en zijn we dan maar in bed gaan liggen......

Zondag 30 april

Vandaag ging ik alleen naar Marigot om KLM te bellen. Onze provider doet het alleen aan de Franse kant. Er was van alles mis met de terugvlucht van Patrick en hij had al vaker gebeld. Mijn beurt. Ik nam plek bij een eettentje aan de haven en bestelde wat drinken. Na 35 minuten in de wachtrij gaf ik het op.. nogmaals bellen, weer geen gehoor. Ondertussen zat ik er al bijna een uur. Ik bestelde de welbekende Johnny cake met kip en nogmaals een drankje.. weer 20minuten in de wachtrij. Ik gaf het op. Nadat ik nog snel de Carrafoor (grote supermarkt) mocht insneaken(sluit om 14.00 het was 14.02) en wat flessen water mocht halen ben ik weer naar huis gereden. Nu maar even een appje proberen naar KLM te versturen in de hoop dat alle problemen opgelost zouden worden. Na het avondeten maakte we ons klaar om naar Rainbow Café te gaan in het Franse gedeelte. Er was een sunsetfeestje en het was prachtig. Er hing een Ibizasfeer en iedereen was aan het feesten. De ene na de andere fles met vuurwerk werd besteld. Verbazingwekkend want de flessen drank liepen hier op tot €5500 euro. Rond een uur of 10 wilde we nog ergens anders heen maar op de een of andere manier was het helemaal uitgestorven. Na nog een drankje gedaan te hebben bij Soggy Dollar kwam er een eind aan de avond en lagen we weer, veel te vroeg, in bed.

Maandag 1 mei

Zéla is jarig🥳 Ze is vandaag 1 geworden, dat is in mensenjaren al tussen de 15 en 16 jaar. Nog even en ze gaat op kamers🥲😝. Vandaag was de grote parade. Ons was vertelt dat deze om 2 uur zou starten en we hadden niet meer gekeken op internet of dit klopte. Alle info wordt namelijk een paar uur van te voren pas gedeeld. We kwamen aan in Philipsburg en het was mega druk op de weg. Aso's die aan de andere kant van de weg reden en zich probeerde tussen de file in te voegen was dan ook niet iets waar we op aan het wachten waren. Snel een parkeerplek gezocht (je kan hier letterlijk overal parkeren, op de stoep, geen probleem). Tot onze verbazing was de optocht al begonnen maar dat mocht de pret niet drukken. Het was FANTASTISCH. Ik heb nog nooit zoiets gezien, het was precies zoals ik mij voorgesteld had. De mannen en vrouwen waren kleurrijk versierd met mooie pakjes, veren, tooien, glitters en diamanten. Tussen de mensen reden weer de bussen met bands daarop wat voor een feestelijke sfeer zorgde. Kennerlijk, daar kwamen we later achter, begon de parade al om 10 uur in de ochtend. Al met al hebben we alsnog dik 2 uur zitten kijken naar de parade, beter dan 4uur wachten dan met de start van de carnaval. Nadat we totaal oververhit waren hebben we lekker even gezwommen, in de ondertussen warme zee. Hierna hebben we nog een sateetje gegeten, want sate is life hier. Thuis eet ik bijna nooit kip maar hier echt bijna elke dag.

Dinsdag 2 mei

Vandaag gingen we dan eindelijk naar parrot ville. Een grote kooi met daarin 160 vogels, waaronder vooral papegaaien, wat duifjes, 1 kaketoe en een toekan. Verder waren er nog grote schildpadden, baby schildpadden en ik had nog een gekko gezien. Je kreeg kort wat te weten over de papegaaien en kreeg daarna een bakje met zaadjes en een handvat in je handen. We mochten naar binnen en de ene naar de andere papegaai vloog je tegemoet. Ik ben niet bang voor vogels maar spannend was het wel. Ze fladderden om je oren, gingen op de schouder zitten en soms op je hoofd. Na een tijdje was je wat meer gewend en konden we fotos en videos maken. Na iets meer dan een uur zijn we weer naar huis gegaan, er zou namelijk weer een parade komen en dan zouden we vast komen te staan in het verkeer. In de middag zijn we nog even naar Karakter (het zal toch eens niet) geweest. Na een snelle salade zijn we door naar Soggy gegaan voor onze derde les alweer. Er waren veel nieuwe mensen en ze bakte er niks van. Niet dat dat erg is, maar wel als je zelf niet oplet, zomaar wat doet, steeds uit de les loopt om even een biertje te drinken ect. We zouden een nieuwe draai leren, daar is het helaas niet van gekomen. Wel hebben we wat nieuwe basisstappen geleerd. Later zijn we wat bekende en nieuwe Nederlanders tegen gekomen wat er gezellig was! Het kon trouwens ook niet anders dat het Nederlanders waren. 5 verdwaalde witte boeren jongens stapte Soggy binnen, DAT MOETEN NEDERLANDERS ZIJN ECHTE BOEREN en ja hoor, het waren overigens geen boeren. Ik heb nog wat aan mn dansskills kunnen werken door op de dansvloer wat salsapassen uit te voeren. De band was snel weg en er werd een super leuke mix met heerlijke dansnummers gedraaid. Dat was voor ons leuk, de mensen die voor een avond salsadansen kwamen waren duidelijk teleurgesteld.

Woensdag 3 mei

We zijn weer naar Marigot geweest, er zou een grote markt moeten zijn maar deze leek precies hetzelfde als de eerste keer dat we er waren. We hadden het warm en wilden eigenlijk onze nagels laten doen. Het meisje waar we een afspraak mee wilde maken reageerde traag en we zijn naar een nagelsalon (leek meer een uitbuiting fabriek) in Philipsburg gegaan. 6 tafels om je nagels te doen en rond de 8 stoelen voor een pedicure. De een naar de ander kwam binnen en deze mensen hadden duidelijk geen pauze. We waren wat sceptisch maar onze nagels zijn prachtig geworden. Om 7 uur was het zover. We gaan voor het eerst sporten! Eindelijk hadden we een leuke sportschool gevonden die groepslessen geeft op muziek. Elke maandag en woensdagavond gaan we, maandag was het de dag van de arbeid, een feestdag, dus vandaag gingen we voor het eerst. Natuurlijk kwamen we een kwartier te vroeg aan en begonnen we pas rond kwart over 7, lol. Uiteindelijk waren we dus een halfuur te vroeg. De volgende keer gaan we dus echt later weg van huis. De les was pittig, vooral de warmte, 27 graden, zat niet mee. Ook hadden we allemaal al een maand niet gesport en was het tempo hoog. Het leek best veel op bootcamp alleen dan zonder parcours. We hebben na de les nog even nagekletst met de instructeur en zijn snel gaan douchen. Stephanie en ik wilde namelijk nog graag naar de Mario film want deze zou ieder moment uit het assortiment gehaald worden. Het was toevallig ladies night en konden dus weer voor $5 dollar naar de film. Het was een leuke film en veel stukjes kwamen voor in de mario spelletjes die je kunt spelen op de nintendo/switch ect.

Liefs mij🌸