Dag 26 tm 32

18 mei 2023 - Cole Bay, Nederlandse Antillen

Donderdag 4 mei

Vandaag gingen we vroeg naar Philipsburg we hadden nog wat dingen die we wilde halen en omdat het altijd zo snel warm wordt gingen we wat vroeger. Niet dat het veel uitmaakte want rond half 11 zaten we alweer uit te puffen op een terrasje. We hebben hierna nog even lekker gewinkeld en zijn daarna snel een terras gaan zoeken waar wifi was. De dodenherdenking valt hier natuurlijk 6uur eerder. We hebben netjes gevraagd of niemand ons wilde storen om 2 uur en zelfs de barman heeft nog even stilgestaan bij de 2 minuten stilte, wat ik erg respectvol vond. We hebben de hele uitzending kunnen kijken zonder dat de wifi uitviel, gelukkig maar. We wilde nog naar het strand maar het was ondertussen al best laat en we moeten nog eten halen voor de aankomende dagen. Vanavond gaan we bbq'en dus er moesten frikandellen gehaald worden, haha. Na nog even gechillt te hebben in ons zwembadje die na een halve dag hier gestaan te hebben al lek was aan de bovenkant, zijn we even gaan rusten en aan de bbq begonnen. De meiden wilde graag naar Nowhere Special, de weekly thursday ladiesnight. Ik had niet zo zin dus ben lekker thuis gebleven en heb taxi gespeeld. Bridgeton is namelijk uit op netflix en dat moet natuurlijk even gekeken worden! Morgen gaan we even een tourtje maken over het eiland. We komen vaak maar tot de plek van bestemming en willen nu nog even de andere kant van het franse deel zien. Iedereen vertelde dat het eiland klein is maar er is oprecht nog zoveel te ontdekken.

Vrijdag 5mei

Vandaag ben ik met een collega van stage, Milou, op pad geweest. We zouden gaan snorkelen maar voordat het zover was zijn we eerst een eilandtour gaan maken. Onze eerste stop was bij de haven van Oyster Pond. Een prachtig uitzicht. Hierna reden we door naar een uitkijkpunt en konden we lopen naar een klein eilandje. Voor wat verkoeling reden we door naar Oriënt bay beach. Een strand die achter een resort ligt. Je mag kennerlijk naar alle stranden ookal liggen ze achter een resort of hotel. Je kan dan alleen geen gebruik maken van een strandbedje. Hierna zijn we nog door een stuk van de Franse kant gereden en zijn daarna doorgereden naar Mullet bay beach. We wilde aan de rechterkant van het strand gaan snorkelen bij de rotsen, omdat daar vaak schildpadden te zien zijn. Helaas was het te gevaarlijk op zee, de golven duwde je omver en we wilde niet stranden op een rotsblok. Dan maar gewoon zwemmen en lekker zonnen. Rond 5uur zijn we weer naar huis gereden waar ik Stephanie en Lotte trof. In de avond ben ik met Lotte wat barretjes gaan opzoeken. Aller eerst gingen we naar de Pianobar waar live op een mooie rode piano gespeeld werd. Hierna zijn we naar Buccaneers gegaan, helaas ging het al snel dicht en zijn we verder gaan rijden. Het was netzoals de vorige keer dat we samen op pad waren dat er niet veel te doen was. Dan maar weer naar Mimosa in Maho. Na hier nog een drankje gedaan te hebben even snel langs de mac en naar bed.

Zaterdag 6 mei

We gingen vroeg op pad naar Marigot om te shoppen. Nou en of we goed geslaagd zijn! Hierna gingen we weer lunchen bij de heerlijke broodjeszaak met de halve stokbroden. Ook moest ik een vape aanschaffen want bij het feestje dat we 's middags hadden mocht er niet gerookt worden. We maakte ons op en gingen met de bus (overdressed as hel). In de 2e bus hebben we een overstap gemaakt naar een andere bus waar we Wouter tegenkwamen. De tweede buschauffeur moet eigenlijk met pensioen. Hij reed gewoon langs onze locatie zonder te stoppen en als mensen eruit wilden moesten we het 5x vragen. Uiteindelijk zijn we dichtbij rainbowforest uitgestapt. Hier moesten we met 2 stoeltjesliften naar boven en dan sta je op 913,49 meter hoogte en kan je 360graden het eiland over kijken. De sfeer was direct goed en we kwamen natuurlijk weer allerlei bekenden tegen. Het werd al snel druk en iedereen had het naar z'n zin. De zon ging al gauw onder dus er moesten nog wat fotos gemaakt worden. We leerde 2 nieuwe meiden kennen en zijn hier de hele avond mee geweest. Het idee was om na Elev8 naar Bb's bar & grill te gaan en vanuit daar naar Moonbar. Ik was helemaal kapot al na een paar uur Elev8 en omdat het zo snel donker wordt, rond 7uur al, lijkt de avond heel lang te duren. Rond half 11 was het feestje af en zijn we richting de mac gegaan met z'n 6e. Stephanie, Wouter, Bo en Stine zijn verder gegaan naar Moonbar en Lotte en ik zijn lekker op bed gaan liggen.

Zondag 7 mei

Na toch een nacht om het uur/halfuur wakker geweest te zijn beginnen we de dag met boodschappen doen. De supermarkten sluiten hier om 2 uur en 2 uur is dan ook echt 2 uur. We wilde aan school werken vandaag maargoed daar had echt niemand zin in. Dus deden we letterlijk de hele dag niks. Na 's avonds special forces gezien te hebben zijn we nog een eilandtour wezen doen rond 21.00. We hebben een groot rondje gedaan en hebben weer nieuwe plekken ontdekt, wat een villa's hier. Toen wr terugkwamen moest er brood gesmeerd worden voor de volgende dag, want de vakantie, die is nu voorbij.

Maandag 8 mei

De wekker om 06.00 had ik niet gemist. We moeten weer naar stage. Vandaag zal ik een werkje met de kinderen gaan maken over de nieuwe letter van de week OO. Het was wel weer gezellig om met de kinderen te zijn en juf Sammy. Ook ben ik uitgenodigd voor een online sollicitatiegesprek met een school uit Nederland, spannend! Hierover binnekort dus meer in de avond mocht er weer gesport worden en dit was weer erg zwaar. Toch waren we voldaan.

Dinsdag 9 mei

Vandaag weer een stage dag en dit keer zal ik een lessen geven in sociale vaardigheden en science. Ik merk heel erg dat ik rust wil creëren in de klas en dit pakt toch wel goed uit tijdens de les. Ze waren stil op de momenten dat het moest en betrokken op de momenten dat ze antwoord mochten geven. In de avond hadden we weer salsales. We hadden Cato meegenomen, een nieuwe stagiaire uit België. Ze is hier in haar eentje gekomen en het leek haar leuk om mee te gaan. Lotte bleef thuis. Er waren weer veel nieuwe mensen en de groep werd in 2e gesplitst zo hadden we opeens bijna een priveles. We leerde 3/4 nieuwe passen/draaien/combinaties en het was erg leuk. Na de les haalde ik Lotte op en we ontmoeten Teddy, een jongen die al eerder had meegedaan aan de salsales. Ook kwamen Stine en Bo ons joinen, wij hadden hun ontmoet bij Elev8 en het wat hun laatste avond. Super jammer want we hadden een leuke klik. Na weer een aantal dansjes gedaan te hebben op de dansvloer voelde ik mijn bovenbenen spierpijn ontwikkelen. Rond 01.30 zijn we naar huis gegaan en hebben we afscheid genomen van de meiden.

Woensdag 10 mei

Ik werd wakker met een stevige verkoudheid. Mijn hele lichaam deed pijn, waarschijnlijk op de tocht gezeten in de auto, en ik was mega verkouden en hoofdpijn. Gelukkig geen koorts. We hadden een online les met onze leerkracht om wat extra informatie te vergaren over de nieuwe module. Na een middagje niksen ben ik met Lotte naar Karakter gegaan om even mijn spieren te ontspannen in de zee. Onze wasmachine maakt rare vlekken in onze kleren/beddengoed/handdoeken en Lotte had wat kleren naar de wasserette gebracht. We moesten de kleren op een ander adres ophalen dan waar ze ze heen gebracht had dus we gingen opzoek. Na een straat ingereden te zijn wilde we een voorbijganger even vragen waar het was maar op het moment dat we abrupt stopte naast een meneer zag ik een bordje met laundry op het gebouw achter deze man staan. Op het moment dat ik mijn mond wou opentrekken om wat te vragen zei ik al Oh I see it already we where looking for the laundryshop but it is behind you. Waarop hij zei. Oh i though you where the buyers of the weed. En hij stond al met 2 zakjes wiet in zijn handen. Logische gedachte want we stopte abrupt bij deze meneer en deden ons raampje open alsof we een snelle deal wilden scoren. Haha, dat was even een gekke ontmoeting. Het roken van wiet is hier trouwens heel normaal onder de bevolking. Toen we thuis kwamen moesten de meiden alweer naar de sportschool, ik bleef maar even verstandig thuis. Ik heb lekker serie gekeken en ben daarna lekker in slaap gevallen. Lekker in slaap gevallen.. dat kan ook anders..

Liefs mij🌸

1. Patrick Beestman:
    ❤️
  2. Cornelis:
    👍👍
  3. Oma:
    19 mei 2023
    Heb je het gezellig met pa en ma gaat het goed met Anita
  4. Iris:
    20 mei 2023
    Hoi oma, ja het is gezellig met papa en mama. Het gaat goed met ze
  5. Oma:
    23 mei 2023
    Al vast gefeliciteerd en een fijne bijzondere verjaardag met heel veel jaren
  6. Iris:
    28 mei 2023
    Hoi oma,

Ik heb een hele leuke verjaardag gehad, dankjewel😘