Dag 33 tm 37

27 mei 2023 - Cole Bay, Nederlandse Antillen

Donderdag 11 mei

Vandaag hadden we weer stage en hoewel ik volgensmij deze keer wel koorts had en nog snip verkouden was heb ik mijn dag makkelijk doorstaan. In de avond ben ik begonnen met het afmaken van mijn meesterproef en heb 's nachts nog even lekker met Stephanie buiten gezeten. Rond half 1 gingen we naar bed toe...

Vrijdag 12 mei

05.00 Stephanie komt mijn kamer binnen 'Er liep een kakkerlak over mijn hand en ik weet niet waar die nu is, ik durf mijn kamer niet meer in, mag ik bij jou slapen?' Natuurlijk, ik gooide al mijn spullen het bed af en ze kon erbij. Ik kon natuurlijk niet meer slapen en lag in mn dekens gewikkeld en ademde door mijn neus (ik adem altijd door mijn mond maar kakkerlakken kunnen in je mond bijten en slaap zonder dekens ivm de warmte). Na allemaal Google research kon ik natuurlijk ook niet meer slapen. De wekker van Stephanie ging om 06.00 want zij en Lotte gingen vandaag een extra dag naar stage. Mijn plan was om 08.30 op te staan om verder te werken aan mijn meesterproef, die vlieger ging niet op want ik was doodop. Nadat de meiden net weg waren ging ik mijn kamer opruimen opzoek naar kakkerlakken of sporen ervan. Sporen vond ik wel en ook nog een kakkerlak, dood, in de hoek van de kamer. Ik schrok me kapot maar ik was te moe om nog logisch te kunnen nadenken. Met pijn en moeite heb ik nog korte halfuurtjes kunnen slapen met nog steeds in mijn hoofd die grote kakkerlak in de hoek. Om 11.30 ben ik maar eens op gaan staan want er moest echt aan school gewerkt worden. De hele dag heb ik met een kakkerlakkenspuitbus door het huis gelopen in de hoop dat ik er geen een ging tegenkomen zo alleen in huis. De meiden hadden op stage allemaal tips gekregen, er kwam een plan. We zouden gaan douchen, ons opmaken en omkleden en daarna het hele huis onderhanden nemen. Voordat dit ging gebeuren moest ALLES in plastic zakken afgedekt worden want dit is vies spul. Ik begon met de keuken leeg pakken en de meiden gingen spullen halen en nog even langs wat kledingwinkels. De onderste kastjes durfde ik niet leeg te pakken, tenminste, niet alleen. Kakkerlakken houden van gootstenen en eten en ja onder onze gootsteen staat onze eten voorraad. De meiden kwamen terug en we maakte ons klaar en gingen weldressed aan het werk. Niks werd vergeten elke centimeter werd gesprayed. Nadat we helemaal vergast waren (zelfs met mondkapje op) zijn we richting italy pizza gereden, waar cato op ons aan het wachten was. We hadden gedineerd en we zouden naar dutch blonde gaan voor de karaoke. Nou.. die ging dus alweer niet door. Dan maar naar lagoonies en wat waren er veel bekenden! Leek wel of alle Nederlanders zich samen verzameld hadden hier. Na een gezellige avond zijn we lekker naar huis gegaan.

Zaterdag 13 mei

Pinel staat op de planning! Om 10 uur gingen we samen met Cato met een bootje naar Pinel. Pinel is een onbewoond eiland waar je heen kan van half 10 tot 5. We kwamen aan en er was nog bijna niemand, het was heerlijk. Er stonden tafeltjes in het water en er waren 2 restaurantjes en een boutique. Hier heb ik een leuk tasje gehaald, mijn eerste souvenir. Het voelde echt als een vakantie, ookal is elke dag eigenlijk al een soort vakantie. Rond half 4 hebben we nog een kort rondje gelopen over het eiland. Mensen gingen wildkamperen aan de andere kant van het eiland, zo avontuurlijk! Rond half 5 namen we het bootje terug en hadden we Cato thuis afgezet. Rond 23.00 uur gingen we naar Lagoonies en rond 12 naar Moonbar. Hier hebben we een leuke avond gehad tot 03.00. Tijd om naar huis te gaan.

Zondag 14 mei

Lotte had vandaag de auto mee want haar zus en moeder kwamen aan op Sint Maarten. Stephanie en ik gingen naar het strand. Wachten, wachten, wachten op een bus die nooit zal komen. Op zondag rijden er af en toe bussen want het is een officiële rustdag. Dan maar een taxi. Met zn huurauto, netflix op en een jointje in zn hand bracht hij ons naar het strand in Philpsburg. We hebben eerst nog even een drankje gedronken bij Jasper, hij is de manager van Dutch Blonde. Het was eigenlijk al dicht maar voor ons wilde hij een uitzondering maken. In eerste instantie waren de restaurants en winkels open voor de cruise, maar er was niemand te bekennen op straat. In de touristen maanden komen er 150 tot 200 cruises per maand. Aankomende maanden komen er maar rond de 12 cruises per maand aan.. dat is nogal een verschilletje. Na toch nog wat benodigdheden geshopt te hebben zijn we lekker op het strand gaan liggen. If you can get it by Lenny then you cant get it bij any, was de slogan van de jonge jongen die ons voor een mega goedkope aanbieding 2 strandbedjes en een parasol aanbood. We gingen rond 5uur naar huis want er was nog genoeg te doen aan school, helaas. We bestelde domino's pizza en dat werd een lange wacht. Rond half 7/7uur kwam eindelijk het eten en hierna hebben we nog Special Forces gekeken. Van school kwam niet meer zoveel. Rond 22.00 heb ik me toch nog even ingezet en een groot verslag, die ik al weken aan het uitstellen was, kunnen afmaken.

Maandag 15 mei

Die wekker om 06.00... ik kan er niet aan wennen. Zo erg niet aan wennen dat ik geen tijd meer had voor koffie. Vol goede moed had ik mijn laptop meegenomen om aan school te werken op de momenten dat het kon maar mijn ogen en brein hielden het niet vol. Ik was moe! Om half 4 (21.30 in Nederland) had ik een sollicitatiegesprek met een school uit Nederland. Het was een erg prettig gesprek en de volgende dag zou ik al horen of ik aangenomen zou zijn of niet. Dat is fijn, niet zolang in zenuwen zitten. In de avond gingen we niet sporten want we moesten veel doen aan school... Eindstand... Niks gedaan