Dag 38 tm 42

2 juni 2023 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Dinsdag 16 mei

Jupp 06.00 de wekker. Ik werd om 08.00 gebeld door de school en ques what?! IK HEB DE BAAN!! Waar en welke groep moet ik nog even geheimhouden hihi. Helemaal enthousiast heb ik iedereen gebeld en iedereen was door het dolle heen. Ik moest er maar een borrel op drinken, dat moest helaas nog wachten, want ja, het was immers nog maar 08.00. In de middag heb ik weer een lesje science gegeven en heb ik een actieve werkvorm de groep in gebracht. De kinderen reageerde heel goed hierop en deden het al best knap. Ik merk dat de kinderen precies weten wat ik van ze vraag. Zodra ik les geef roepen ze niet meer door de klas, maar gaat de stille vinger omhoog en dat terwijl ik nog maar weinig les gegeven heb. Na stage had ik nog een gesprek met mijn mentor van Iselinge. Na dit gesprek zijn we bezig gegaan met school, deze keer had ik al wel veel kunnen doen op stage. Om 19.00 was het weer tijd voor salsales. We hebben de passen van vorige week herhaald. Hierna zijn we naar huis gegaan om nogeens 1,5uur verder te werken aan school. Rond 20.45 zijn we weer naar Soggy terug gegaan en hebben we weer een lekker avondje kunnen dansen.

Woensdag 17 mei

Vandaag was het dan zo ver. Papa en mama komen naar Sint Maarten! Rond 12.30 zouden ze landen op het vliegveld. Rond 13.15 kon ik ze eindelijk weer knuffelen. Zo leuk om ze hier te zien en wat voel ik mij lekker bruin naast ze, haha. Na veel te lang gewacht te hebben werden ze eindelijk opgehaald door de car rental guy om ze naar hun auto te brengen. Ik zou ook daar komen zodat ze vervolgens achter mij aan zouden rijden naar Karakter. Hier waren Stephanie en Cato en heb ik de autosleutel aan ze afgegeven. Op naar het appartement aan de Fransekant. Wat een prachtige locatie! Een uitzicht over de Caribische zee waar je U tegen zegt. Ook kon je in de verte Sint Bart zien en links Pinel. Binnen nog geen minuut waren we op het strand bij Oriënt bay beach. Na een hele lange uitleg over het appartement van de mevrouw die het appartement verhuurd gingen we dan ook snel die kant op. Bij KKO hebben we lekker een drankje gedronken aan het water. Ondertussen was het alweer half 6 en liepen we lekker via het zeewater terug naar het appartement. We friste ons op en reden naar Simpson Bay om te dineren bij Palapa. Wow, dit was luxe! Het eten was niet normaal lekker en we hebben een heerlijke eerste middag en avond samen gehad. Morgen op de planning een jetskitour!

Donderdag 18 mei

Vandaag hebben we een jetskitour gedaan samen met Hilde, de zus van Lotte. We moesten eerst richting Marigot omdat er nog een jetski opgehaald moest worden. Ik ging achterop bij de instructeur. Na een eindje varen kwamen we aan. Mijn jetski die ik zou krijgen, bleek de accu leeg te hebben, dus die werd vervangen. Er was kennerlijk ook wat mis met zijn jetski waardoor we echt een halfuur/3kwartier moesten wachten op hem. Super rot voor die man ook natuurlijk want hij kon in de felle zon die jetski's repareren en stelde ons 'teleur'. Uiteindelijk was het niet gelukt en zijn we met 4 jetski's ipv 5 verder gegaan. Lotte ging achterop. We reden de zee op en voerde langs Baie Rouge wat adembenemend mooi was (zoek maar op Google) en langs het huis van Trump. Geen idee waarom die man hier in godsnaam een huis heeft maargoed het staat er. Hier hebben we even gezwommen in de zee die echt knal knal blauw was. Daarna zijn we verder gaan touren en we gingen op ons hardst. Het was een hele gave ervaring. Toen we terug kwamen hebben we gegeten bij Captain's rib shack en daarna hebben Stephanie en ik nog even gezwommen bij Kim Sha beach. Om 7pm hadden we afgesproken om te gaan eten bij Roxxy samen met mijn ouders en de moeder en zus van Lotte. Het was Lotte's moeder laatste avond alweer. Het eten was mooi opgemaakt en we hadden een mooi plekje aan het water. Hierna zijn we naar Nowhere Special geweest (ofcourse) om even te laten zien waar we de donderdagavond doorbrengen. Het was niet zo druk, wat erg gek was, en zijn optijd naar huis gegaan.

Vrijdag 19 mei

Vandaag was het tijd om een eilandtour te geven door een deel van de Dutch side. We begonnen met het rijden langs mijn school die ze binnekort komen bezoeken. Hierna liet ik ze zien waar ze binnenkort gaat verblijven. Ze komen woensdag deze kant op en verblijven dan aan de Dutch side ipv de France side. We reden richting Philipsburg en zijn een kijkje gaan nemen bij Bell's lookout point. Een plek waar wij heel vaak langsrijden maar nooit de tijd nemen om even te gaan kijken, dit was dus een mooie gelegenheid om zelf ook eens te stoppen. Je had een prachtige uitzicht over Cay bay en Cole bay. We reden verder richting Fort Amsterdam. Hier hebben we heel veel bruine pelikanen gezien. Dit zijn de nationale vogels van Sint Maarten. We hebben genoten van het uitzicht. We reden verder naar Bobby's Marina. Hier hebben we een snorkeltocht geboekt naar het eiland Anguilla met haar mini eiland Prickly Pear. Dit zal volgende week vrijdag gaan plaatsvinden. Vanuit hier reden we naar de binnenstad Philpsburg en zijn snel op het strand gaan liggen. Toevallig werkt Wouter hier een bekende van ons, echt overal kom je bekenden tegen. Hier hebben we lekker gezwommen en genoten van een flinke stortbui terwijl we aan het zwemmen waren. Achja wat water meer of minder is dan ook niet meer erg. We hebben lekker geluncht op het strand en zijn daarna naar een bank opzoek gegaan om de snorkeltour te betalen. Dit was nog even een uitdaging maar alles is goed gekomen. In de avond gingen de meiden uiteten want Hilde (zus van Lotte) was voor de laatste avond hier (wordt vervolgt). Ik had echt wat me-time nodig dus ben lekker thuis gebleven en heb lekker genetflixed. Stephanie en Lotte hadden savonds nog een eilandtourtje gedaan dus ik kon lekker blijven liggen niksen. Er was 's nachts een salamandertje op de kamer van Stephanie omg, we worden niet goed van al die beestjes. We probeerden van alles maar het beestje wilde zich niet laten pakken. Uiteindelijk hebben Lotte en Stephanie met een hoop gegil (haha begrijpelijk) de salamander te pakken gekregen en weer naar buiten gebracht.

Zaterdag 20 mei

In de ochtend ben ik vroeg naar the cost you less gegaan in Philipsburg om een traktatie te halen voor de kindjes op school. Hierna heb ik de hele dag (iets met moe zijn, geen zin hebben ect) aan school gewerkt. De rest was weg dus ik kon niet verder gestoord worden dan dat ik mezelf al stoorde. Om 8pm zou Hilde vliegen maar dat liep allemaal niet goed af. Er was iets misgegaan met haar ticket waardoor ze niet mee mocht met het vliegtuig. Super kut dus stelde we ons huis open en zouden we tot dat ze een nieuw vliegticket zou vinden, met zijn 4e wonen. We aten soep met stokbrood en zelfgemaakte tonijnsalade en maakte ons klaar voor een avondje stappen. Lagoonies was uitgestorven, dus zijn we naar Mimosa gegaan in Maho. Iedereen had weer een super speciaal drankje. Hierna liepen we naar Moonbar waar het in het begin ook mega rustig was. WAAR IS IEDEREEN?! Je kan echt merken dat het eiland leegstroomt.

Liefs mij🌸

1. Cornelis:
    5 juni 2023
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan en weer super mooi verhaal
  2. Iris:
    9 juni 2023